GAGASAN NALURI

Thursday, August 24, 2006

PELAYARAN IV


Setelah hampir dua bulan tidak bertemu dalam pelayaran di Gagasan Naluri ini. Walaupun demikian, pelayaran kita tetap berterusan. Ada yang masih dalam pelayaran, ada yang di pertengahan pelayaran, ada yang hampir sampai ke destinasi dan ada juga yang telah sampai dan meneruskan pelayaran dalam dimensi yang lain pula ia itu alam barzakh.
Tiadalah dapat kita berdolak dalik lagi apabila telah sampai masanya nanti namun apa yang pasti apakah bekalan kita cukup dalam mengharungi pelayaran ini.
"18.Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kepada ALLAH (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya);dan hendaklah tiap-tiap diri melihat dan memerhatikan apa yang ia telah sediakan (dari amalan-amalannya) untuk hari esok (hari akhirat). Dan (sekali lagi diingatkan): Bertakwalah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH Amat Meliputi PengetahuanNya akan segala yang kamu kerjakan. 19. Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang telah melupakan (perintah-perintah) ALLAH, lalu ALLAH menjadikan mereka melupakan (amal-amal yang baik untuk menyelamatkan) diri mereka. Mereka itulah orang-orang yang fasik-derhaka." Ayat 18-19 Surah Al-Hasy-r
bagindo

0 Comments:

Post a Comment

<< Home